Alla inlägg den 2 april 2011

Av Rosie Werner - 2 april 2011 11:10

    Ja nu är det APRIL var tog Januari Februari Mars vägen?  


Ja jag har haft fullt upp känns det som och snart är det sommar!!! Och där ska Påsk och Kalas och Hampus Student IN innan sommaren....+ köket ska bli klart!


Projekt köket!

Det känns som om man har fått ett nytt HUS så härligt det kommer att bli....när det är helt klart. Upptäckten jag har gjort är ju att : snyggt och trendigt är ju verkligen INTE det som är praktiskt eller bra...

Så då ska ju ögat och hjärtat jobba ihop....  


Men men nu har vi iallafall kommit en bit på vägen...


 

Ja så såg det ju ut ett tag.....FLYTgolv    

Så blev det!


Sen börjar installationen.....  


nja ser kanske inte praktiskt ut men det kommer mera.....


  


Ja det börjar ju likna ett kök iallafall....  


 


Ja det börjar likna ett kök mer o mer...  


Golvet så ju ut så här under vårt pergogolv.....fy fan vad det blev jobbigt....  


Jaja nu är det ju betydligt bättre och snyggare och VARMARE...  


 

Kaffekokaren gick ju sönder under arbetet......men tur var att Pontus hade en liten 5 koppars kokare....som han fått inför att han ska flytta från hemnästet...  


 



Här är kaklet.....ser ju lite konstigt ut på fotot....


 


Nya kaffekokaren....JA det ÄR fel datum på bilden......en bra kokare stängs av efter 2 timmar.....  


 


FONDVÄGGEN! efter MÅNGA ideer och slitna hår.....härlig vägg för den kommer att "ändra" sig efter ljuset..  


 


Ja fläkten är oxå på plats...  


Ja som sagt det börjar likna något...  


Maken och jag satt och åt i "baren" igår....trevligt...  


Glömde en sak BILEN....min söta lilla Chevrolet....körde i diket med den och kom inte upp  

Men tack o ch lov så har Pontus en kompis som bor lite på landet och har lite olika maskiner...som en lastare (stor som f*n) och räddade mig/bilen ur denna PINSAMMA situation...TRO mig GISSA om jag har fått ÄTA upp detta  


En annan sak är att Hampus klarade teorin på sitt körkort nu i veckan  så nu ärdet bara uppkörningen kvar 




Om vi sen återgår till verkligheten så har ju veckan varit omtumlande....svärmor/farmor har fått besked att hon har en tumör i hjärnan som är stor som en tomat dock vet vi inte idag om den är godartat eller inte...så vi får bara hoppas på det bästa..

Farmor har/är en positiv och livsglad person så hon kommer att övervinna detta  


Ja nu tror jag att jag får gå ut i köket och fixa till lite....


Kram till alla och var rädd om ER


Njut av dagen

  








Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards